Indemnizatie Somaj Tehnic - pentru persoanele fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe

 

     Agentia Nationala pentru Plati si Inspectie Sociala pune la dispozitia persoanelor fizice care obtin venituri exclusiv din drepturile de autor si drepturile conexe care intrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2 pe perioada starii de urgenta,  o indemnizatie lunara in valoare de 75% din castigul salarial mediu brut pe economie.

Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate.

                       Solicita depunere dosar OBTINERE Indemnizatie  -  0722.240.059

 

 

Indemnizatie Somaj Tehnic - pentru persoanele fizice care obtin venituri din activitati sportive

 

       Pe perioada starii de urgenta, pentru perioada suspendarii temporare a contractului de activitate sportiva, din initiativa structurii sportive, ca urmare a efectelor produse de coronavirusul SARS-CoV-2, persoanele care obtin venituri din activitati sportive, cum sunt sportivii, antrenorii, medicii, asistenţii medicali, maseurii, kinetoterapeuţii sau cercetătorii, beneficiaza de o indemnizatie de 75% din drepturile in bani aferente contraprestatiei activitatii sportive, dar nu mai mult de 75% din castigul salarial mediu pe economie. Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate.

              Solicita depunere dosar OBTINERE Indemnizatie  -  0722.240.059

 

 

Indemnizatie Somaj Tehnic - PFA, Intreprindere Individuala, Intreprindere Familiala, drepturi de autor, activitati sportive 

     Profesionistii - PFA, intreprindere individuala, intreprindere familiala, persoanele care au incheiate conventii individuale de munca care intrerup activitatea ca urmare a efectelor coronavirusului SARS-CoV-2, pe perioada starii de urgenta beneficiaza in baza declaratiei pe propria raspundere, de o indemnizatie lunara de 75% din castigul salarial mediu brut prevazut de Legea bugetului asigurarilor sociale de stat pentru anul 2020 nr. 6/2020. Indemnizatia este supusa impozitarii si platii contributiilor de asigurari sociale si de asigurari sociale de sanatate.

          Solicita depunere dosar OBTINERE Indemnizatie  -  0722.240.059

 

 

Inca 3 modificari in Codul Fiscal: scade Impozitul pe Dividende, se modifica TVA si creste plafonul pentru IMM-uri

Guvernul a modificat Codul Fiscal  prin Ordonanta de urgenta, urmand ca de la 1 ianuarie 2016 sa se reduca TVA-ul la apa la 9%, precum si impozitul pe dividende la 5%. Premierul Victor Ponta a anuntat, la inceputul sedintei de Guvern, ca noile modificarile vizeaza, de asemenea, majorarea plafoanelor microintreprinderilor de la 65.000 euro la 100.000 euro, concomitent cu reducerea impozitului pe venit.

Cota de TVA va fi  redusa de la 20% la 9%, pentru tot consumul, atat casnic, cat si industrial, masura avand un impact de 250 milioane de lei, asa cum a anuntat si ministrul de Finante, Eugen Teodorovici.

Click aici pentru cele 62 de modificari noi in Codul fiscal din 2016!

De asemenea, retinem ca a fost luata decizia de a se devansa cu un an reducerea impozitului pe...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/16465/inca-3-modificari-in-codul-fiscal-scade-impozitul-pe-dividende-se-modifica-tva-si-creste-plafonul-pentru-imm-uri.html

Analiza Irina Dumitrescu: Scutirea pentru profitul reinvestit in anul 2016

Incepand cu 1 ianuarie 2016, conforn Noului Cod fiscal, scutirea pentru profitul reinvestit se va aplica pentru profitul investit in echipamente tehnologice, calculatoare electronice si echipamente periferice, masini si aparate de casa, de control si de facturare, precum si in programe informatice, produse si/sau achizitionate, inclusiv in baza contractelor de leasing financiar, si puse in functiune, folosite in scopul desfasurarii activitatii economice.

Activele corporale pentru care se va aplica scutirea de impozit sunt cele prevazute in subgrupa 2.1, respectiv in clasa 2.2.9 din Catalogul privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe.   

Scutirea se aplica pentru profitul reinvestit in aceste active produse si/sau achizitionate si puse in functiune pana la data de 31 decembrie 2016 inclusiv. Scutirea se aplica pentru activele considerate noi.

In prezent,...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/16535/analiza-irina-dumitrescu-scutirea-pentru-profitul-reinvestit-in-anul-2016.html

Sfatul saptamanii: Cereti furnizorului sa nu faca economie la scris cand achizitionati servicii

Daca ne raportam la prevederile normative de la art. 21 alin. (4) lit. m) din Codul fiscal, observam ca una dintre conditiile fundamentale pentru justificarea unei achizitii de servicii este lipsa documentelor justificative care sa ateste prestarea efectiva a acestor servicii.

Fara ca textul nostru sa fie limitativ, ci doar explicativ, aferent fiecarei facturi de achizitii de servicii - si ne referim la serviciile cu caracter de continuitate - trebuie sa pastram ca documente justificative contractele cu furnizorii respectiv documentele ce atesta realizarea practica a serviciilor cum sunt: situatii de lucrari, procese verbale de receptie, rapoarte de lucru, studii de fezabilitate, studii de piata sau orice alte materiale corespunzatoare ce pot fi probe.

Chiar daca serviciile au fost prestate in realitate, lipsa documentelor justificative ne pune in situatia prin care asistam suparati la reincadrarea unei cheltuieli din...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/16277/sfatul-saptamanii-cereti-furnizorului-sa-nu-faca-economie-la-scris-cand-achizitionati-servicii.html

Impozite mai mari pentru locuinte din 2016. Pentru unele cladiri majorarea ajunge la 2.500%

In conformitate cu prevederile valabile din 2016, consiliile locale au posibilitatea de a decide majorarea impozitelor pentru locuinte, in anumite conditii prevazute in noul Cod fiscal.

In primul rand, retinem ca in vreme ce impozitul pe locuinta se majoreaza cu 25%, cladirile utilizate in activitati economice si detinute de persoane fizice vor avea parte de majorari care, in anumite conditii, vor ajunge si pana la 2.500%.

Update martie 2016: Puteti consulta ultimele modificari ale impozitului pe cladiri aici

Un studiu intocmit de Adrian Benta, consultant fiscal si colaborator...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/16599/impozite-mai-mari-pentru-locuinte-din-2016-pentru-unele-cladiri-majorarea-ajunge-la-2500.html

Cum intocmim monografia contabila pentru o farmacie? Implicatii TVA si impozit pe profit


In cazul urmator, o farmacie X are capitalul social 20 parti sociale * 10 lei = 200 lei. Alta farmacie Y cumpara cele 20 parti sociale la valoarea de 120.000 euro * 4.5 = 540000 lei.

Societatea Y devine asociat majoritar in societatea X.
1.Societatea Y vinde societatii X in baza unui contract de vanzare cumparare fondul de comert care contine:
-clientela
-vadul comercial
-autorizatia de functionare eliberata de Ministerul Sanatatii

2. Societatea Y transfera fondul de marfa societatii X, astfel incat cumparatorul, respectiv societatea X, isi continua in mod independent activitatea economica, dar este aceasi activitate ca cea desfasurata anterior de societatea vanzatoare.

Stabilim care sunt implicatiile din punct de vedere al impozitului pe profit si al TVA-ului si cum trebuie tratate cele doua tranzactii atat la vanzator, cat si la cumparator.

Obligatiile vanzatorului si cumparatorului unui...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13689/cum-intocmim-monografia-contabila-pentru-o-farmacie-implicatii-tva-si-impozit-pe-profit.html

Contabilitatea de gestiune financiara: Metode privind calculatia costurilor



Calculatia costurilor reprezinta ansamblul lucrarilor efectuate intr-o forma organizata cu scopul de a obtine informatii privind costul bunurilor, lucrarilor, serviciilor, activitatilor sau altor obiecte de calculatie. Calculatia costurilor are rolul de a identifica si evalua toate consumurile implicate in determinarea costurilor. Astfel, se pot grupa si repartiza cheltuielile efectuate pe locuri (centre) de calculatie, iar in cadrul acestora, gruparea se poate face pe articole de calculatie si pe purtatori de costuri.

          In scopul determinarii costurilor unitare astfel incat bunurile, lucrarile, serviciile sa poata fi evaluate si recunoscute in contabilitatea financiara, iar preturile de vanzare sa poata fi stabilite si verificate, precum si pentru analiza costurilor si a eficientei activitatii, in contabilitatea de gestiune cheltuielile se clasifica in:
<br...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13681/contabilitatea-de-gestiune-financiara-metode-privind-calculatia-costurilor.html

Contabilitatea de gestiune financiara: Metode privind calculatia costurilor



Calculatia costurilor reprezinta ansamblul lucrarilor efectuate intr-o forma organizata cu scopul de a obtine informatii privind costul bunurilor, lucrarilor, serviciilor, activitatilor sau altor obiecte de calculatie. Calculatia costurilor are rolul de a identifica si evalua toate consumurile implicate in determinarea costurilor. Astfel, se pot grupa si repartiza cheltuielile efectuate pe locuri (centre) de calculatie, iar in cadrul acestora, gruparea se poate face pe articole de calculatie si pe purtatori de costuri.

          In scopul determinarii costurilor unitare astfel incat bunurile, lucrarile, serviciile sa poata fi evaluate si recunoscute in contabilitatea financiara, iar preturile de vanzare sa poata fi stabilite si verificate, precum si pentru analiza costurilor si a eficientei activitatii, in contabilitatea de gestiune cheltuielile se clasifica in:
<br...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13681/contabilitatea-de-gestiune-financiara-metode-privind-calculatia-costurilor.html

Incasari si plati catre parteneri intracomunitari fara facturi. Declaram obligatoriu in Declaratia 390?



"In ce priveste incasarile si platile de la/pentru partenerii externi, fara a exista facturi fiscale in acest sens (se emit la o luna sau doua dupa incasare/plata), exista obligativitatea declararii in Declaratia 390?

Se declara incasarea sau factura in momentul in care aceasta e emisa?"


La incasarea unui avans intracomunitar nu mai exista obligativitatea emiterii facturii incepand cu data de 01.01.2013, potrivit dispozitiilor de la pct. 72 din Normele metodologice date in aplicare pentru art. 155 alin. (16) din Codul fiscal, redate mai jos:

"ART. 155 alin. (16)

72. (1) Persoana impozabila nu are obligatia de a emite facturi conform art. 155 din Codul fiscal
pentru avansurile incasate in legatura cu o livrare...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13115/incasari-si-plati-catre-parteneri-intracomunitari-fara-facturi-declaram-obligatoriu-in-declaratia-390.html

Avansuri platite in legatura cu achizitii intracomunitare. Obligatia autofacturarii

Intrebare: Exista furnizori din Uniunea Europeana care nu livreaza marfa comandata decat in conditiile achitarii acesteia in avans (integral sau partial). De asemenea, pentru aceste plati partenerii nu emit facturi de avans (plata se efectueaza in baza unei facturi proforma, sau chiar a unei instiintari din partea furnizorului). Pana la primirea facturii de la furnizor, aceasta plata apare ca plata in avans- cont 4091.
Pentru aceste sume este obligatorie emiterea unei autofacturi in vederea declararii in decont si in declaratia 390?
Este obligatorie declararea sumelor achitate in avans in declaratiile privind TVA si achizitiile intracomunitare?

Acest articol este preluat din Portal Contabilitate.ro
Iti poti face Cont si gasesti toate raspunsurile la cele mai dificile intrebari.
Convinge-te
<span...

Vezi tot articolul la adresa

www.contabilul.manager.ro/a/3718/avansuri-platite-in-legatura-cu-achizitii-intracomunitare-obligatia-autofacturarii.html

Angajare administrator societate comerciala. Care e contextul fiscal?


In randurile de mai jos, stabilim care e contextul in care administratorul unei societati comerciale se poate angaja cu contract individual de munca in societatea pe care o administreaza.

Potrivit art.196 indice 1 alin. (3) din Legea societatilor comerciale Legea 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, "Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este".

Inainte de a fi modificat acest articol prin OUG 82/2007 pentru modificarea si completarea Legii 31/1990 privind societatile comerciale si a altor acte normative incidente in sensul anterior mentionat, se prevedea ca "Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societatii cu raspundere limitata al carui asociat unic este, cu exceptia cazului in care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administratie."

Prin Ordinul comun al...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13581/angajare-administrator-societate-comerciala-care-e-contextul-fiscal.html

PFA care nu mai incaseaza venituri salariale. Cum se asigura din nou pentru CAS si CASS?



Pentru un PFA care nu a platit din 2008 pana in prezent nici CAS, nici CASS, incasand in aceasta perioada si venituri din salarii, inceteaza raporturile de munca in calitate de salariat.

Vom vedea ce trebuie sa faca PFA-ul pentru a se asigura pentru CAS si CASS si ce documente se vor depune.

Contributia  de asigurari sociale (CAS):

Declaratia privind venitul asigurat la sistemul public de pensii (cod 600) prevazuta de OPANAF/OPCNPP 874/221/2012 se depune de toate persoanele care realizeaza venituri din profesii liberale si care au calitatea de contribuabili la sistemul public de pensii in conformitate cu prevederile art. 292 ^21 alin. (1) lit. d  din Codul  fiscal, la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla adresa unde contribuabilul isi are domiciliul, potrivit legii sau adresa unde locuieste efectiv, in cazul in care aceasta este diferita de domiciliu, pana la data de 31 ianuarie...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13319/pfa-care-nu-mai-incaseaza-venituri-salariale-cum-se-asigura-din-nou-pentru-cas-si-cass.html

Stiati ca reducerea CAS se aplica si PFA-urilor?


Incepand cu 1 octombrie 2014 se aplica noile cote de CAS, reduse prin Legea 123/2014. Astfel, a fost modificat art. 296^18 alin. (3) care stabileste ca obligatii de plata retinute din venituri urmatoarele: cota integrala, pentru contributia de asigurari sociale, corespunzatoare conditiilor normale de munca, potrivit legii; cota individuala, pentru contributia de asigurari sociale de sanatate.  Astfel, se aplica si pentru PFA cotele care se aplica persoanelor care obtin venituri din salarii.


Nota!  Art.296^26 nu a fost modificat, fiind facuta trimitere catre art.296^18 din Codul fiscal, modificat prin Legea 123/2014Reducerea CAS se aplica astfel si persoanelor fizice autorizate (PFA) care...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13573/stiati-ca-reducerea-cas-se-aplica-si-pfa-urilor.html

Prevederi impozit pe venit. Contextul legal si obligatii de plata


Impozitul pe venit se plateste de urmatoarele categorii de persoane:

a) persoanele fizice rezidente;

b) persoanele fizice nerezidente care desfasoara o activitate independenta prin intermediul unui sediu permanent in Romania;

c) persoanele fizice nerezidente care desfasoara activitati dependente in Romania;

d) persoanele fizice nerezidente care obtin venituri prevazute la art. 89 din Codul fiscal

Impozit pe venit, se aplica urmatoarelor venituri:

a) in cazul persoanelor fizice rezidente romane, cu domiciliul in Romania, veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei;

b) in cazul persoanelor fizice rezidente, altele decat cele prevazute la lit. a), veniturilor obtinute din orice sursa, atat din Romania, cat si din afara Romaniei, incepand cu data de 1 ianuarie a anului calendaristic urmator anului in care acestia devin...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13585/prevederi-impozit-pe-venit-contextul-legal-si-obligatii-de-plata.html

Administrarea fiscala a creantelor sediilor secundare ale contribuabililor mijlocii



Potrivit prevederilor din Ordinul 3001/2014 pentru modificarea Ordinului presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 3.582/2013 privind organizarea activitatii de administrare a contribuabililor mijlocii, publicat in Monitorul Oficial nr. 733 din 7 octombrie 2014, sediile secundare ale contribuabililor mijlocii sunt administrate de administratiile judetene ale finantelor publice si de Directia generala regionala a finantelor publice Bucuresti, prin Administratia fiscala pentru contribuabilii mijlocii, dupa caz, in a caror raza teritoriala isi are domiciliul fiscal contribuabilul care le-a infiintat . Modificarea a fost facuta in corelatie cu prevederile art. 34 din O.G. nr. 92/2003 republicata, privind Codul de procedura fiscala, cu modificarile si completarile ulterioare.

Aceasta nu presupune pentru contribuabilii in cauza nicio obligatie fiscala declarativa, fiind vorba despre un transfer din...

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13577/administrarea-fiscala-a-creantelor-sediilor-secundare-ale-contribuabililor-mijlocii.html

Reducerea CAS de la 1 octombrie. E influentata Declaratia 112?


In situatia urmatoare, o persoana care are o conventie civila incheiata cu o asociatie de proprietari depune Declaratia 112 luna si plateste impozit pe salariu 16%, contributia la sanatate si la CAS 10,5%.

Stabilim daca in contextul reducerii CAS de la 1 octombrie va fi afectata Declaratia 112 pe care o depune asociatia si implicit si suma datorata pentru angajat la CAS.

De asemenea, vom vedea daca exista o suma minima pentru care trebuie incheiata o conventie civila la o asociatie de proprietari (de exemplu, daca o persoana are 210 ron pe luna pentru care a incheiat conventia civila).

1. Reducerea contributiei de asigurari sociale este reglementata de Legea 123/2014 si se aplica incepand cu veniturile aferente lunii urmatoare intrarii in vigoare a acesteia, respectiv incepand cu 1 octombrie 2014.

Astfel cotele de contributii de asigurari sociale obligatorii prevazute de 296 indice 18 alin. (3) lit....

Vezi tot articolul la adresa
www.contabilul.manager.ro/a/13537/reducerea-cas-de-la-1-octombrie-e-influentata-declaratia-112.html